štvrtok 26. júna 2014

O čom sa snívalo sedmospáčovi napchatému do čajníka





Minulý týždeň som mala brnenské štátnice a dnes poslednú (z posledných síl) skúšku na druhej škole. Prvý krát po dlhej dobe bdenie v noci a spánok cez deň. Nikdy som v tom nebola moc dobrá, v nočnom učení, na to je noc príliš plná obrazov, rorschachovských škvŕn. Ale deň mi prináša zvláštne sny usádzajúce sa v kútiku oka. Budíky nie sú poriadne natiahnuté. Vždy si aj tak zvonia, kedy sa mu zachce. Viem len, že je čas na príbehy vylisované medzi stránkami kníh. Veľa príbehov.

Ostrihala mi vlasy. Sedela tam aj nejaká jej známa, celý čas rozprávala o ľuďoch, čo nešťastne zomreli a to je karma, vravela, vieš. Karma. Na zem padali vlasy a vonku listy. Malá letná jeseň. Nie každý ju vníma, ale ona je. Žltá, napriek sladkosti melónov horká. Šuchoce pod nohami a vonia lipou. Stromy sa otrasú, zmizne to. Ale ja viem, že najlepšie na celom lete je fakt, že sa možno tešiť na jeseň. 

Dovtedy moje aj Tvoje vlasy budú dosť dlhé. Spravíme si z nich hniezdo, kde počkáme na spánok. Na sny, brodiace sa lístím.

7 komentárov:

  1. krásne!
    a taký budík ako je na fotke vľavo, máme doma! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :)
      kupila som ho na blsaku za euro, doma som zistila ze su na nom tie fosforeskujuce znamenia zverokruhu, co bolo trochu strasidelne, ale zzili sme sa:)

      Odstrániť
  2. tie tvoje snové fotky ♥ o slovách nehovoriac

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ďakujem za tip, už viem čo s vlasmi v jeseni :) mimochodom, môžem sa spýtať na názov knižky od sylvie plathovej?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no s vlasmi sa toho na jeseň dá:) púšťať ich ako šarkana, nosiť v nich lístie, opadávať...a sú to poviedky, "Johnny Panic and the bible of dreams"-

      Odstrániť
  4. chcel by som byť tím havinom :) len tak si ležať, nič neriešiť ...

    OdpovedaťOdstrániť